My website

De Kern Van Paulus’ Geloof: Verenig met Christus na Gedood te zijn tot de Zonde

De Kern Van Paulus’ Geloof: Verenig  met Christus na Gedood te zijn tot de Zonde

<Romeinen 7:1-4>

“Weet gij niet broeders! (want ik spreek tot degenen, die de wet verstaan) dat de wet heerst over den mens, zo langen tijd als hij leeft? Want een vrouw, die onder den man staat, is aan den levenden man verbonden door de wet; maar indien de man gestorven is, zo is zij vrijgemaakt van de wet des mans. Daarom dan, indien zij eens anderen mans wordt,terwijl de man leeft, zo zal zij een overspeelster genaamd worden; maar indien de man gestorven is, zo is zij vrij van de wet, alzo dat zij geen overspeelster is, als zij eens anderen mans wordt. Zo dan, mijn broeders, gij zijt ook der wet gedood door het lichaam van Christus, opdat gij zoudt worden eens Anderen, namelijk Desgenen, Die van de doden opgewekt is, opdat wij GOEDE VRUCHTEN DRAGEN ZOUDEN.”

Heeft u ooit een bol garen gezien die in war was? Als u dit hoofdstuk probeert te begrijpen zonder de waarheid van Jezus’ doopsel te kennen, waarin Paulus de Apostel geloofde, zou uw geloof nog erger in de war zijn dan voorheen. Paulus zegt in dit hoofdstuk dat omdat iedereen uiterst zndig is volgens de Wet van God, iedereen slechts naar Jezus Christus kan gaan en wedergeboren kan worden na een geestelijke dood gestorven te zijn.

De waarheid waarvan Paulus zich bewust werd

Romeinen 7:7 verklaart, “Wat zullen we dan zeggen? Is de Wet zonde? Dat zij verre! Ja, ik kende de zonde niet dan door de wet.” Paulus gaat verder, “want ook had ik de begeerlijkheid nit geweten zonde te zijn, indien de wet niet zeide: Gij zult niet begeren.” Bovendien voegt hij toe, “Maar de zonde, oorzaak genomen hebbende door het gebod, heeft in mij alle brgeerlijkheid gewrocht; want zonder de wet is de zonde dood.” Paulus realiseerde zich dat hij alle 613 geboden van God had geschend. Met andere woorden, hij was niet meer dan een massa zonde die niets anders kon dan te zondigen, omdat hij een nakomeling was van de eerste mens Adam, in ongerechtigheid werd opgevoed en in zonde werd ontvangen door zijn moeder.

Iedereen die in deze wereld geboren wordt, zondigt vanaf zijn geboorte tot zijn dood. Zij zijn niet in staat om zich aan God’s geboden te houden. Hoe kunnen deze Massa’s van zonde zich aan alle 613 geboden van de Wet van God houden? Alleen wanneer we erkennen dat we zondaars zijn volgens de Wet van God, kunnen we naar Jezus christus gaan, de gerechtigheid van God, en gaan we inzien dat we uiteindelijk verlost kunnen worden van de zonden door Jezus Christus.

 Jezus Christus werd de gerechtigheid van God. Hij bracht ons deze gerechtigheid van God door Zijn doopsel van Johannes en Zijn bloed aan het Kruis. We moeten daarom allen God’s gerechtigheid kennen en erin geloven. De reden waarom we in Jezus moeten geloven is omdat deze gerechtigheid van God in Hem gevonden kan worden. Kent u en gelooft u in God’s gerechtigheid? God’s gerechtigheid is het geheim dat ingesloten is in het evangelie van het water en de Geest. Het doopsel dat Jezus  van Johannes in de Jordaan ontving, bevat dit geheim volledig. Wilt u dit geheim kennen? Indien u deze waarheid wilt geloven, zult u de gerechtigheid  van God krijgen door uw geloof.

Voordat we over God’s Wet en de geboden te weten kwamen, leek het alsof we geen zondaars waren, zelfs al hadden we dagelijks zonden began. Maar nadat we naar de kerk gingen, worden we ons ervan bewust hoe zondig we werkelijk waren, en dat we de geestelijke dood zouden bereiken vanwege de zonden die ons geopenbaard warden. Dus, om de zielen naar Jezus Christus te leiden, herinnerde Paulus de Apostel zich zijn vroegere dagen toen hij verkeerd geloofde door God’s Wet en geboden verkeerd begrepen te hebben.

Hier is een voorbeeld dat u zal helpen met de rol van de Wet van God. Ik heb de Bijbel nu vast. Als ik iets heel belangrijks tussen de bladzijden van deze Bijbel zou leggen, en ik zou zeggen, “Probeer nooit in dit boek te kijken om te zien wat erin verstopt is,” en ik het dan voor een tijdje bij u op de tafel zal leggen, hoe zou u erop reageren? Het moment waarop u mijn woorden hoort, zult u het verlangen hebben om uit te vinden wat er in de Bijbel verstopt is, en u zult door de nieuwsgierigheid mijn instructive misachten. Op het moment waarop u zich afvraagt wat er in de Bijbel verstopt zou zijn, zult u geen andere keuze hebben dan proberen uit te vinden wat het is. Maar als ik niet gezegd had dat u niet in de Bijbel mocht kijken, zou u nooit de verleiding gevoeld hebben. Net zo zullen de zonden die in ons aanwezig waren toen God ons Gebood, zichzelf kenbaar maken volgens de omstandiheden.

De Wet die God de mensheid gegeven heft, moet de zonde in de harten van de mensen onthullen. Hij gaf het niet aan ons zodat we ons eraan konden houden en het zouden volgen, de Wet werd ons gegeven om onze zonden te onthullen en ons Aldus zondaars te maken. We zullen allen ten onder gaan als wij niet naar Jezus Christus gaan en in God’s gerechtigheid geloven, die gevonden wordt in het doopsel dat Jezus van Johannes ontving en het bloed dat Hij vergoot aan het Kruis. We zouden in gedchten moeten dragen, dat de rol van de Wet is om ons Christus te brengen en om ons te helpen met ons geloof in God’s gerechtigheid door Hem.

Daarom getuigde Paulus de Apostel, “Maar de zonde, oorzaak genomen hebbende door het gebod, heeft in mij alle begeerljkheid gewrocht” (Romeinen 7:8). Door de Wet van God toonde Paulus de Apostel ons wat de grondbeginselen van de zonde zijn. Hij biechte dat in zijn grondbeginselen hij een zondaar is geweest, maar dat hij het eeuwige leven kreeg door in the gerechtigheid van God die gegeven is door Jezus Christus, geloofde.

 


 

This website was created for free with Own-Free-Website.com. Would you also like to have your own website?
Sign up for free